Kaj še lahko postorimo pred uvedbo davka na nepremičnine?
V zadnjih tednih v
Sloveniji ne mine dan, ko ne bi govorili o davku na nepremičnine. Njegovo
uvedbo je sicer napovedovala večina dosedanjih vlad, a kot vse kaže, ga bo
aktualni oblasti končno le uspelo uvesti. Še toliko bolj ob dejstvu, da je to
tudi ena izmed zahtev Evropske unije. Novi davek, ki bo prizadel večino Slovencev,
bo po napovedih uveden z začetkom prihodnjega leta. Glede na to, da predlog
zakona še ni dokončno sprejet, je o njegovi vsebini vseeno
še prezgodaj govoriti, zato bomo to raje pustili za enega izmed prihodnjih
člankov. Tokrat raje preglejmo, kaj lahko lastniki nepremičnin storijo pred
uvedbo davka, da bodo slednjega plačali čim manj.
Osnova
za obdavčitev bodo podatki registra nepremičnin (REN)
Podatki, ki bodo
osnova za obdavčitev, so vpisani v registru nepremičnin (REN). V njem so
združeni podatki iz zemljiškega katastra in katastra stavb ter zemljiške
knjige, podatki občin o namenski rabi zemljišč, podatki ministrstev o dejanski
rabi zemljišč in podatki popisa nepremičnin iz leta 2007. V REN so evidentirane
tudi vse spremembe, ki so jih lastniki ali ostali zainteresirani sporočili
Geodetski upravi Republike Slovenije (GURS) v času od zaključka popisa do
danes, medtem ko se spremembe v uradnih registrih prenašajo avtomatsko (po
uradni dolžnosti).
Postopek spreminjanja
podatkov v REN je enostaven, potreben je zgolj obisk ene od izpostav GURS (z
izpolnjenimi obrazci) ali uporaba spletne aplikacije, ki je na voljo na
spletnem naslovu http://www.e-prostor.gov.si/. Da pa vse le ne bi
bilo videti preveč enostavno, je potrebno opozoriti, da po poenostavljenem
postopku v REN lahko spreminjamo zgolj podatke, ki niso izvorni podatki drugih
evidenc. Z drugimi besedami to pomeni, da podatkov, ki so preneseni iz
zemljiškega katastra ali katastra stavb, ne moremo spreminjati sami, pač pa za
to potrebujemo geodetsko ali projektantsko podjetje, ki to izpelje v klasičnem
upravnem postopku. Podobno velja za podatke o namenski ali dejanski rabi
zemljišč, kjer moramo predlog za spremembe nasloviti na občino ali pristojno
ministrstvo. Skratka, v kolikor bi radi popravili npr. leto gradnje ali obnove
stavbe, površine prostorov (ob pogoju, da stavba ni vpisana v katastru stavb),
število etaž ali sob, komunalno opremljenost, material nosilne konstrukcije,
stanje prostorov, ipd., potem to lahko storimo po opisanem poenostavljenem
postopku, v nasprotnem primeru je skoraj nujna pomoč strokovnjaka.
Časa za
popravo podatkov v REN imamo vsaj do konca leta
V kolikor podatki o
vaši nepremičnini v evidencah GURS niso pravilno ali popolno evidentirani,
potem imate čas vsaj do konca tega leta, da jih uredite oziroma popravite. Po predlogu Zakona o davku na nepremičnine bo ta čas dodatno podaljšan
do aprila 2014, saj naj bi GURS v februarju prihodnjega leta najprej vse
lastnike ponovno obvestil o stanju podatkov v REN (tudi o vrednosti
nepremičnin) ter dodal informativni izračun davka. Lastnikom bo nato ponovno
dana možnost, da v roku dveh mesecev te podatke uredijo.
Vseeno
vsem lastnikom nepremičnin svetujemo, da podatke uredijo že letos. Na ta način
ne bodo tvegali morebitnih sprememb predlagane nove obdavčitve ter se izognili
vrstam na GURS, ki bodo v prvi polovici prihodnjega leta prav gotovo precej
dolge. Tistim, ki ste vešči
računalnikov, svetujemo uporabo spletne aplikacije, lahko pa obrazce za
spremembe tudi natisnete iz navedene spletne strani, jih dopolnite s pravimi
podatki ter po pošti pošljete na GURS. V kolikor gre za napačne podatke v zvezi
z lastništvom nepremičnin, pa bo v večini primerov potrebno »obiskati«
zemljiško knjigo. Podobno velja tudi za primere, ko bodo lastniške spremembe
posledica davčne optimizacije (npr. prenos lastninske pravice na nepremičninah
na svoje naslednike).
Komentarji