Kako zamenjati upravnika stavbe?
Upravljanje
večstanovanjskih in poslovnih stavb je dokaj zapleten in izrazito
multidisciplinaren posel, ki zahteva sodelovanje več strok, kot so
gradbeništvo, strojništvo, ekonomija in pravo. V zadnjih letih se s stalnimi
spremembami zakonodaje količina zahtevnega dela dodatno povečuje (delitev
stroškov za ogrevanje po dejanski porabi, energetska učinkovitost, oddajanje
skupnih prostorov v najem, ipd.), zato marsikateri upravnik več ne zmore
opraviti vsega. Med njimi prednjačijo manjši upravniki, ki nimajo zadosti
strokovnega kadra, v veliki večini pa tudi slabo informacijsko podporo.
Posledica je nezadovoljstvo etažnih lastnikov in želja po menjavi. Kako pa
upravnika tudi dejansko zamenjati?
Vse je
urejeno v Stanovanjskem zakonu
Kot prvo je potrebno
navesti, da po določili Stanovanjskega zakona vsaka večstanovanjska stavba, ki
ima več kot osem posameznih delov in več kot dva etažna lastnika, potrebuje
upravnika. S tako stavbo sicer lahko upravljajo tudi etažni lastniki sami, a se
morajo predhodno registrirati kot skupnost lastnikov, kar pa je precej zapleten
postopek in v praksi je takih primerov malo. Imenovanje in razrešitev upravnika
spadata med posle rednega upravljanja, za kar zadostuje že 50% soglasje etažnih
lastnikov po solastniških deležih. Sklep o razrešitvi ali imenovanju je možno
sprejeti s podpisovanjem listine ali na zboru lastnikov, ki ga lahko skliče
nadzorni odbor ali toliko etažnih lastnikov, katerih solastniški delež skupaj
presega 1/5. Zakonsko predpisani minimalni odpovedni rok obstoječemu upravniku
je tri mesece, lahko pa je v pogodbi o upravljanju dogovorjen tudi daljši.
Odpovedni rok začne teči z dnem vročitve odpovedi upravniku in ne z dnem
sprejetja sklepa. Pametno je, da etažni lastniki že v sklepu določijo, kdo
izmed njih bo odpoved čim prej izročil upravniku. Odpoved je možno poslati tudi
po pošti (priporočeno s povratnico). Etažni lastniki morajo v času odpovednega
roka izbrati novega upravnika, in sicer na povsem enak način, kot so razrešili
starega (novo pogodbo o upravljanju lahko potrdijo na zboru lastnikov ali s
podpisovanjem listine). Primopredajo poslov nato opravita upravnika med sabo,
pri tem pa je zaželeno sodelovanje vsaj koga izmed etažnih lastnikov, ki dobro
pozna fizično in finančno stanje stavbe.
Postopek
menjave
Torej, v kolikor so
etažni lastniki z obstoječim upravnikom nezadovoljni in se odločijo za menjavo,
je pravilen naslednji vrstni red:
- na zboru lastnikov ali s podpisovanjem listine z navadno večino etažnih lastnikov po solastniških deležih sprejeti sklep o odpovedi pogodbe obstoječemu upravniku in določitev osebe, ki bo opravila vročitev,
- čim prejšnja vročitev odpovedi obstoječemu upravniku,
- v času odpovednega roka izbira novega upravnika in priprava pogodbe o upravljanju (predlog v večini primerov pripravi novi upravnik),
- na zboru lastnikov ali s podpisovanjem listine z navadno večino etažnih lastnikov po solastniških deležih izbrati novega upravnika ter potrditi pogodbo o upravljanju,
- izvedba primopredaje poslov med upravnikoma ter vpis novega upravnika v register pri upravni enoti.
Postopek menjave je
sicer videti precej preprost, vendar zahteva kar nekaj truda in sodelovanja pri
etažnih lastnikih, ki morajo postopek voditi in izpeljati. Da bo postopek pravilno
izveden, se je najbolje obrniti na novo izbranega upravnika, ki vam bo postopek
pomagal izpeljati do konca brez zapletov.
Izbiro
novega upravnika izpeljati čim bolj skrbno
Pri
izbiri novega upravnika obvezno preverite njegove bonitete, poslovanje in
reference, saj je veliko novoustanovljenih podjetij, ki nimajo niti enega
zaposlenega, nimajo primernih prostorov in drugih nujnih potrebščin za normalno
poslovanje. Prav tako nimajo pravne, tehnične, računovodske in
administrativne službe ter primernega znanja, saj je nemogoče, da ena
oseba obvladuje ter spremlja vsa potrebna znanja. Svoje delo marsikateri utemeljuje
zgolj z nizko ceno; kvaliteta, strokovnost ter odzivnost v primeru dopustov ali
bolniških odsotnostih pa so pod velikim vprašanjem. Prav tako ste v primeru
nelikvidnosti upravnika, ki se zaradi neizterjanih dolgov hitro pojavi, lahko
lastniki ob vaš privarčevani denar - rezervni sklad. Zato postopek menjave
izpeljite čim bolj skrbno, saj bo novi upravnik vaš novi partner za naslednje
obdobje.
Komentarji